Was je Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd? Krijg vluchtcompensatie tot 600 € per passagier!

Was je Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd? Je kunt vluchtcompensatie tot 600 € per passagier claimen!

Claim binnen minuten!

Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd — dit is wat je moet weten

  • Was de vlucht die je boekte bij Expedia bij aankomst meer dan 3 uur vertraagd? Mogelijk kun je in aanmerking komen voor vluchtcompensatie en tot 600 € per passagier ontvangen!

  • Expedia-vlucht geannuleerd minder dan 14 dagen voor vertrek? Vraag om een volledige terugbetaling van je ticket en vluchtcompensatie!

  • Vluchtcompensatie is beschikbaar onder de Europese regelgeving voor passagiersrechten voor vluchten die vertrekken vanuit Europa en alle vluchten die worden uitgevoerd door Europese luchtvaartmaatschappijen.

  • Gebruik Vlucht-Vertraagd.be als je vlucht vertraagd of geannuleerd is — wij zullen je helpen bij het bemachtigen van de vluchtcompensatie waar je recht op hebt!

Expedia-vlucht vertraagd — wanneer kan ik vluchtcompensatie claimen?

Volgens de Europese regelgeving (EU261) hebben passagiers bij een vertraging van meer dan 3 uur recht op vluchtcompensatie van de luchtvaartmaatschappij.

Vluchtcompensatie is alleen beschikbaar als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • Je vlucht vertrok uit Europa of werd uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij (meer details in onderstaande tabel).

EN

  • De luchtvaartmaatschappij was verantwoordelijk voor de vertraging. Met andere woorden, de vertraging werd niet veroorzaakt door een derde partij of door een onverwachte gebeurtenis (zie de rubriek “Buitengewone omstandigheden” op deze pagina).
Type vluchtVoorbeldCompensatie
Vlucht met een EU maatschappijAmsterdam naar Londen met KLMJA
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit NederlandAmsterdam naar Tokyo met Japan AirlinesJA
Vlucht met een non-EU maatschappij naar NederlandTokyo naar Amsterdam met Japan AirlinesNEE

Expedia-vlucht vertraagd?

Claim nu en ontvang tot 600 € per passagier!

Claim nu
W Kkd6 S Vp

Expedia-vlucht geannuleerd — compensatie- en terugbetalingbeleid volgens EU261

Als je Expedia-vlucht werd geannuleerd, heb je verschillende opties. In bepaalde omstandigheden kun je in aanmerking komen voor vluchtcompensatie, een volledige terugbetaling van je ticket in geld, of beide. Lees verder voor meer informatie!

Vluchtcompensatie voor mijn geannuleerde Expedia-vlucht

Volgens de EU261 kun je vluchtcompensatie claimen voor een geannuleerde Expedia-vlucht als aan alle van de volgende voorwaarden is voldaan:

  • Je vlucht was afkomstig uit Europa of werd uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij.
  • Je vlucht werd minder dan 14 dagen van tevoren door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd.
  • De luchtvaartmaatschappij was verantwoordelijk voor de annulering, niet een derde partij of een onvoorziene gebeurtenis (zie het gedeelte van deze pagina over buitengewone omstandigheden).

Tijd van annuleringAlternative vluchtCompensatie
Minder dan 7 dagen voor vertrekVertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aanJA
7-14 dagen voor vertrekVertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aanJA
Minder dan 14 dagen voor vertrekGeen alternatieve vlucht aangebodenJA + TERUGBETALING

Vluchtterugbetaling voor een geannuleerde Expedia-vlucht

Je komt in aanmerking voor een terugbetaling van je vlucht, ongeacht de luchtvaartmaatschappij of je vluchtroute, zodra je vlucht werd geannuleerd en:

  • Je het aanbod van de luchtvaartmaatschappij voor een alternatieve vlucht afwees.

OF

  • De luchtvaartmaatschappij je helemaal geen alternatieve vlucht aanbood.

Werd de vlucht die je bij Expedia boekte geannuleerd?

Claim vluchtcompensatie en vraag om een terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.be

Claim nu
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Expedia-vlucht geannuleerd — voucher of terugbetaling?

We raden je ten zeerste aan om geen vouchers van luchtvaartmaatschappijen te accepteren. Als je een voucher accepteert, ben je verplicht om opnieuw met dezelfde luchtvaartmaatschappij te vliegen. De luchtvaartmaatschappij kan tevens een deadline stellen voor het inwisselen van de voucher. Bovendien, als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, kan het zijn dat je moeite zult hebben om je geld terug te krijgen.

Vluchtcompensatiebedrag voor vertraagde of geannuleerde Expedia-vlucht

Het compensatiebedrag is afhankelijk van de afstand van je vlucht. Je ontvangt dit bedrag per passagier.

VliegafstandCompensatie
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 kmbedraagt de compensatie €250
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kmkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EUkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU*bedraagt de vergoeding €600

*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.

vluchtcompensatie

Buitengewone omstandigheden — kan de luchtvaartmaatschappij mij vluchtcompensatie weigeren?

Helaas kunnen ze dat. Zelfs als je vlucht meer dan drie uur vertraagd was of op het laatste moment werd geannuleerd, kan de luchtvaartmaatschappij je compensatie weigeren op basis van buitengewone omstandigheden. Dit zijn situaties waarin niet de luchtvaartmaatschappij, maar een derde partij of een onvoorziene gebeurtenis verantwoordelijk is voor de storing.

Hier volgen enkele veelvoorkomende voorbeelden van buitengewone omstandigheden:

  • Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.

  • Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.

    LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.

  • Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.

  • Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.

  • Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.

  • Een zieke of lastige passagier.

  • Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.

Airlines misbruiken soms buitengewone omstandigheden!

Claim bij ons en krijg de compensatie die je verdient!

Claim nu
W Fb Gs2qx

Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd: moet je contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met je reisbureau?

Beide zijn een optie. Als het gaat om het claimen van vluchtcompensatie, raden we passagiers echter aan altijd een sterke juridische partner in de hand te nemen.

Denk niet verder en dien een claim in via Vlucht-Vertraagd.be, de eenvoudigste en snelste manier om vluchtcompensatie of een terugbetaling van de luchtvaartmaatschappij te krijgen!

Zodra je alle benodigde informatie over je vlucht op onze website hebt ingevoerd, neemt een expert het over die ervoor zorgt dat jouw claim correct wordt afgehandeld. Op Vlucht-Vertraagd.be analyseren we je claim, zorgen we ervoor dat alle benodigde documenten worden opgesteld, nemen we contact op met de luchtvaartmaatschappij en brengen we, indien nodig, je claim voor de rechtbank om ervoor te zorgen dat je je vluchtcompensatie ontvangt! Dit alles onder het motto: geen winst, geen kosten.

Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?

1m passagiers geholpen

9 juridische teams in Europa

98% succes in recht

Over Expedia

Expedia is een Amerikaans bedrijf. Hun hoofdkantoor is gevestigd in Seattle en van daaruit (samen met andere locaties) exploiteren ze verschillende online reisbureaus, waaronder Expedia.com, Hotels.com, Hotwire.com, Abritel en meer. Expedia exploiteert ook meer dan 90 merken met verkooppunten in meer dan 60 landen over de hele wereld!

Expedia biedt reizigers de mogelijkheid om te zoeken naar de beste deal als het gaat om hotels, vluchten en meer, en helpt hen hun reis zo efficiënt mogelijk te organiseren. Ze bieden ook vakantiepakketten, waarbij alles inbegrepen is, en andere opties.

Handige links