Claim compensatie voor je vlucht geboekt bij een reisbureau

Wist je dat het niet uitmaakt hoe je je vlucht hebt geboekt, als deze vertraagd of geannuleerd is, je recht hebt op vluchtcompensatie, zelfs als een reisbureau de vlucht voor je heeft geboekt? Kijk op deze pagina voor meer informatie over hoe je compensatie kunt claimen voor een vertraagde of geannuleerde vlucht die je via een reisbureau hebt geboekt.

Kan ik compensatie eisen als een reisbureau mijn vlucht heeft geboekt?

Natuurlijk kan je dat. Volgens de Europese verordening EU261 inzake de rechten van luchtreizigers zijn passagiers altijd degenen die compensatie ontvangen, ongeacht wie de vlucht voor hen heeft geboekt.

Hoe kan ik compensatie eisen voor mijn vertraagde of geannuleerde vlucht die ik via een reisbureau heb geboekt?

Dit hangt af van de informatie die je hebt. Om compensatie te kunnen claimen, moet je kunnen bewijzen dat je op de vlucht zat of had moeten zitten (in het geval van een annulering).

Hier zijn enkele voorbeelden van documenten die je moet overleggen bij het indienen van je claim:

  • Boekingsbevestiging

  • Boekings-/referentienummer

  • Instapkaart

Als je deze informatie mist, vraag dan aan het reisbureau om ze je te bezorgen. Zodra je ze hebt, kun je beginnen met je vlucht compensatie proces door je vlucht te controleren in onze gratis Claim Calculator.

Waarom een claim indienen bij Vlucht-Vertraagd.be?

Al bijna 15 jaar helpen wij passagiers om de compensatie te krijgen die ze verdienen. Ons team is expert in vlucht compensatierechten en heeft ook veel ervaring in de omgang met luchtvaartmaatschappijen.

Een claim bij ons indienen neemt slechts enkele minuten in beslag. Zodra je je claim hebt ingediend, zorgt ons team van experts ervoor dat je je vlucht compensatie rechtstreeks op je bankrekening ontvangt. In het geval dat de luchtvaartmaatschappij niet voldoet, kunnen we je claim zelfs voor de rechter brengen zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen; wij regelen je claim van begin tot eind!

En het beste deel? We werken op een "no cure, no pay" basis, wat betekent dat onze service 100% gratis is als we er niet in slagen om je compensatie te krijgen.