Service van Vlucht-Vertraagd.be


Controle rechtsgeldigheid

Of u wel of niet recht heeft op compensatie hangt af van Europese wet- en regelgeving. Hieruit vloeien de criteria voort om te bepalen waar u recht op heeft. Belangrijke wet- en regelgeving is:rechtsgeldigheid

  • Verordening (EG) nr. 261/2004;
  • Verordening (EG) nr. 889/2002 Montreal;
  • Sturgeon-arrest;
  • Wallentin-Hermann-arrest;

Aan de hand hiervan kunnen we bijvoorbeeld bepalen of er sprake is van overmacht. Naast deze wet- en regelgeving doen handhavende inspecties en rechters ook uitspraken die van belang kunnen zijn voor de rechtsgeldigheid van uw claim.

Accurate vluchtgegevens

Elke dag halen wij de gegevens van miljoenen vluchten binnen die nodig zijn voor de controle van de rechtsgeldigheid van uw claim. Bijvoorbeeld: is uw vlucht misschien uitgevoerd door een andere, niet-Europese luchtvaartmaatschappij? Dit soort informatie is cruciaal om te bepalen of u daadwerkelijk recht heeft op compensatie. De vluchtgegevens toetsen we vervolgens aan de criteria van de wet- en regelgeving. Dit zijn de eerste onderdelen voor het vormen van een dossier, waardoor u sterk staat in uw claim richting de luchtvaartmaatschappij.


Weergegevens check

Ook weersomstandigheden kunnen invloed hebben op de rechtsgeldigheid van uw claim. Van alle luchthavens en vluchtroutes zijn wij in het bezit van actuele weergegevens zodat wij overmacht op dit vlak uit kunnen sluiten.

Opstellen brieven

Wij stellen op basis van de informatie over uw vlucht brieven op die de juiste verwijzingen bevatten naar de relevante wetten en uitspraken. Meestal corresponderen we meerdere malen met onder andere de luchtvaartmaatschappij en de handhavende inspectie. In deze brieven voeren we geleidelijk de druk op, en leveren we zo nodig bewijsmateriaal aan.


Hulp & ondersteuning

Dagelijks staat ons team klaar om uw vragen te beantwoorden en uw claim in goede banen te leiden. Heeft u een vraag of heeft u hulp nodig, stel uw vraag dan direct via e-mail: info@vlucht-vertraagd.be. Vragen over een reeds ingediende claim kunt u stellen via de supportfunctie in uw inlogaccount, of gewoon per e-mail. Het team zorgt ervoor dat uw vraag zo snel mogelijk beantwoord wordt, en neemt zo nodig meteen de juiste vervolgacties.

Meerdere passagiers

Alle passagiers binnen de reisgroep die op één boeking staan kunnen samen op dezelfde claim. Met eenmalige goedkeuring van deze passagiers kunt u namens de hele reisgroep de claim bij ons indienen. Let op: kinderen tot 2 jaar kunnen geen aanspraak maken op een vergoeding.


Ervaren juridisch team

In de meeste gevallen wordt een claim niet in één keer gehonoreerd. Is dat bij u ook het geval dan hebben wij een juridisch team klaarstaan dat u met uw claim kan helpen. Zij kunnen aan de hand van eerdere uitspraken van rechters en inspecties de te nemen vervolgstappen bepalen.

Gerechtelijk traject

Als de luchtvaartmaatschappij ondanks de bevindingen van onze juridische afdeling toch weigert compensatie te betalen kan het nodig zijn een gerechtelijk traject te starten. Dit doen we alleen als we denken dat we een sterke zaak hebben. Moeten we voor u naar de rechtbank dan zorgen we er in 98% van de gevallen voor dat de luchtvaartmaatschappij de vergoeding alsnog moet betalen.


Geen succes, geen kosten

Voor het indienen van een claim betaalt u niets. Op ‘no cure no pay’ basis nemen we uw claim in behandeling en alleen bij succes rekenen we achteraf 25% van de totale vergoeding. Ook wanneer we voor uw claim naar de rechtbank moeten, zijn hier geen extra kosten aan verbonden. U loopt dus geen risico en hoeft geen hoge advocaatkosten te betalen.


Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft