Iberia scoort het beste op punctualiteit

maandag 24 juli 2017

De Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia scoort wereldwijd het beste op punctualiteit in het eerste halfjaar van 2017. De luchtvaartmaatschappij bevindt zich vijf van de zes maanden op de eerste plaats volgens de maandelijkse punctualiteitsstatistieken van FlightStats.

In juni van dit jaar arriveerde 91,02 procent van de Iberia-vluchten op tijd. Hiermee versloeg zij de Japanse airlines JAL en ANA. De top-10 van meest punctuele airline bestond verder uit Etihad Airways, SriLankan Airlines, Qantas, South African Airways, Singapore Airlines, Emirates en LATAM Brasil.
Iberia scoort het beste op punctualiteit
KLM scoorde ook goed, met 81,3 procent viel zij net buiten de top-10. De drie maatschappijen die het laagst scoorden waren volgens FlighStats Cathay Pacific (62,7 procent), Pakistan International (60,8 procent) en Air India (55,9 procent).

Iberia scoort al een aantal jaar goed op punctualiteit. In 2016 kroonde de luchtvaartmaatschappij zich ook al tot meest punctuele luchtvaartmaatschappij van het jaar.

Geschreven door: Team Vlucht-vertraagd.nl