Luchtvaartmaatschappijen weigeren vertraagde passagiers te compenseren

dinsdag 11 juli 2017

Uit een recent onderzoek door consumentenbond Which? is gebleken dat luchtvaartmaatschappijen miljoenen euro’s bestemd voor compensatie van gedupeerde passagiers achterhouden.

Luchtvaartmaatschappijen weigeren vertraagde passagiers te compenseren

Hoewel iedere passagier waarvan de vlucht vertraagd of geannuleerd is (met uitzondering van vluchten die getroffen zijn door buitengewone omstandigheden) recht heeft op maximaal €600,00 aan compensatie, weigeren sommige luchtvaartmaatschappijen dit te erkennen. De vier luchtvaartmaatschappijen die zich hieraan schuldig maken zijn: Ryanair, British Airways, Norwegian Air en Thomson Airways.

Uit het onderzoek blijkt dat deze luchtvaartmaatschappijen claims afwijzen zonder bewijs te leveren dat de passagiers geen recht hebben op een vergoeding. Bovendien heeft de Civil Aviation Authority (CAA) onlangs Norwegian Air terecht gewezen dat 83% van hun afwijzingen onterecht waren. Ondanks deze maatregelen zijn er nog enkele luchtvaartmaatschappijen, zoals Emirates, die weigeren mee te werken.

Veel reizigers zijn niet op de hoogte van hun passagiersrechten bij vertraging of annulering van hun vlucht. Vlucht-vertraagd.nl probeert zoveel mogelijk bewustzijn te creëren en vecht dagelijks luchtvaartmaatschappijen aan om de compensatie te verkrijgen waar passagiers recht op hebben.

Geschreven door: Team Vlucht-vertraagd.nl