Metro logo new big24 485x159

Metro Nieuws: Website helpt je om geld te claimen bij vertraging

maandag 14 mei 2012

Website helpt je om geld te claimen bij vertraging vlucht

Via een nieuwe website moet het makkelijker worden om geld te claimen bij vertraging met het vliegtuig.

Miljoenen aan claims blijven liggen, omdat reizigers niet weten hoe ze bij vertraging hun geld van vliegmaatschappijen kunnen terugkrijgen. Tom van Bokhoven lanceert daarom de website www.vlucht-vertraagd.nl  

Wat doen jullie?

Bij overboeken, annuleren van vluchten of vertraging kunnen reizigers via onze website hun geld claimen. Ze betalen hiervoor minimaal 16,50 euro. Wanneer de claim succesvol is, maken ze aan ons een bedrag naar keuze over. Ze hoeven alleen de datum en het vluchtnummer in te vullen om in een oogopslag te zien of ze geld terugkrijgen. Vervolgens kunnen ze kiezen of wij de zaak volledig afhandelen of dat wij zorgen voor de juiste papieren.

Lukt het jullie wel om het geld terug te krijgen?

Bij consumenten wordt 95 procent van de claims afgewezen. Ze kiezen er vervolgens vaak voor om zich daar maar bij neer te leggen. Het kost veel tijd, ze hebben bepaalde gegevens over weersomstandigheden niet of missen juridische kennis. Die hebben wij wel in huis. Vliegmaatschappijen sturen vaak brieven waarin door middel van vijf kantjes doorspekt met juridische taal een reden wordt opgevoerd die eigenlijk niet rechtsgeldig is.

Hoe ben je op het idee gekomen?

Eind 2010 was ik in Griekenland en had een flinke vertraging. Ik voelde me heel erg slecht behandeld door de vliegmaatschappij. Ik besloot me te verdiepen in het onderwerp en las dat ieder jaar miljarden aan claims in Europa blijven liggen. 

Hier willen jullie nu een graantje van meepikken? De site wordt ook in onder meer Frankrijk en Duitsland gelanceerd.

Met de ontwikkeling van de site zijn we nu al een jaar bezig. Iedereen roept dat wij hier rijk van worden, maar dat moeten we nog maar zien.

Bron: Metro Nieuws 14 mei 2012metro_logo_new_big24-485x159

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!