Abstract 16714 640

Verbazingwekkende klachten van vakantiegangers

vrijdag 16 oktober 2015

Bij Vlucht-Vertraagd horen we dagelijks over de nare gevolgen die vertragingen en annuleringen kunnen hebben voor reizigers. Maar schijnbaar zijn er ook mensen die klagen over veel vreemdere zaken op vakantie. Zo heb je ook vakantiegangers die klaarblijkelijk niet heel goed erbij stilstaan dat bepaalde zaken in het buitenland anders kunnen zijn dan thuis. Een greep uit de rare klachten die online verzameld werden...



Niet alle vakanties verlopen vlekkeloos, maar deze klachten gaan wel heel erg ver. Gezond verstand is erg ver te zoeken!

  1. ‘Het strand was te zanderig.’ Misschien liever een strand van kiezelstenen? Ieder z'n voorkeuren.
  2. Een vrouw was in staat de politie te bellen omdat ze volgens haar door het hotelpersoneel zou zijn opgesloten op haar hotelkamer. Wat bleek; ze had de ‘niet storen’ deurhanger (die aan de achterkant van de deur hing) gezien als een waarschuwing en dacht dat ze haar kamer niet uit mocht!
  3. ‘We konden niet genieten van de tour want de gids was te lelijk. Je kan niet van ons verwachten dat we genieten van een mooi uitzicht als je de hele tijd naar een gezicht als dat van hem zit te kijken.’ Zonde om de hele vakantie hierdoor te laten verpesten, natuurlijk!
  4. ‘We kochten voor 5 euro een Ray-Ban zonnebril op straat, later bleek dat het geen echte Ray-Ban was!’ Iets in de trant van als het te mooi is om waar te zijn?..
  5. 'Het duurde 9 uur om naar huis te vliegen van Jamaica naar Engeland. De Amerikanen deden er maar 3 uur over.' Goh..
  6. 'Geen kappers in het resort, stond er in de brochure. Wij zijn kappersstagiairs, mogen we hier nu wel blijven?' We zouden het voor de zekerheid nog even extra navragen.
  7. 'Op onze vakantie in Spanje waren er teveel Spaanse mensen. De receptionist sprak Spaans. Het eten was Spaans. Te veel buitenlanders.' Een typisch gevalletje van gewoon op de Nederlandse camping blijven, dan doen we al gek genoeg!
  8. 'Hoewel er volgens de brochure een volledig uitgeruste keuken was, vonden we nergens een eiersnijder.' Dit is inderdaad wel schandalig! Hoe moet je een ei snijden zonder eiersnijder?!
  9. ‘Er staat geen steak op het vegetarische menu.’ We zijn zo verbluft van deze klacht, dat we niet eens commentaar kunnen geven..
  10. ‘De dieren in de dierentuin keken heel erg zielig en maakte onze kinderen aan het huilen. Kunnen ze de dieren niet trainen om te lachen?’
  11. ‘Er stond nergens een bordje met dat het niet verstandig is om een heteluchtballontocht te maken als je hoogtevrees hebt.’ Een heteluchtballontocht aan de grond kan ook voor een geweldig uitzicht zorgen, toch?
  12. ‘Er werd verteld dat het stadje naast een vulkaan lag, maar er was helemaal geen lava. Ik ben er zeker van dat het gewoon een berg was.’ En maar goed ook dat er geen lava was!
  13. Een vrouw op een Mediterrane cruise klaagde dat de zee te gehorig was en gaf als tip om de cabines geluidsdicht te maken.
  14. ‘Niemand heeft ons verteld dat er vissen in de zee zwemmen. De kinderen waren ervan geschrokken!’
  15. Een man die samen met zijn gezin had gevlogen, stuurde een klacht over de wolken. Er waren teveel wolken geweest, waardoor het uitzicht werd belemmerd. We vragen ons af wat zijn verwachting was toen hij deze klacht indiende bij de luchtvaartmaatschappij.

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!