Laatst bijgewerkt op
Kan ik controleren of mijn Antwerp Airport vlucht vertraagd of geannuleerd is?
Het wordt aanbevolen om de website van Antwerp Airport te bezoeken om een bijgewerkt vluchtschema en live-vluchtinformatie te bekijken tot 24 uur voor je geplande reis. Zo blijf je op de hoogte van eventuele wijzigingen aan je vlucht en kun je je hierop voorbereiden. Volg de volgende links om de live-status van je vlucht te controleren:
Twijfel je of je in aanmerking komt voor compensatie?
Vertraagde Antwerp Airport vlucht – ken je rechten
Als je vlucht vertraging had op Antwerp Airport, kan dat een frustrerende en stressvolle ervaring zijn. Het is echter belangrijk om je rechten als passagier te kennen. Volgens EU-verordening 261/2004, EU261, hebben passagiers een aantal rechten in het geval van een vertraagde vlucht. Deze rechten omvatten het krijgen van eten en drinken en het op de hoogte gehouden worden. Als de vertraging langer dan een bepaalde tijd duurt, heb je mogelijk recht op compensatie tot maximaal 600 euro.
Om in aanmerking te komen, moet aan de volgende twee criteria worden voldaan:
- De vlucht was meer dan 3 uur vertraagd, EN,
- de luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor de vertraging, tenzij die werd veroorzaakt door een derde partij of ‘buitengewone omstandigheden’. In dat geval is de luchtvaartmaatschappij vrijgesteld van compensatieverplichtingen (meer informatie hieronder).
Geannuleerde Antwerp Airport vlucht – ken je rechten
Als je Antwerp Airport vlucht werd geannuleerd, heb je als passagier bepaalde rechten. Volgens EU-verordening 261/2004 hebben passagiers recht op volledige restitutie van hun ticket of een alternatieve vlucht, evenals compensatie tot 600 euro als de annulering niet wordt veroorzaakt door omstandigheden waarover de luchtvaartmaatschappij geen controle heeft. Daarnaast hebben passagiers recht op eten en drinken, en op de hoogte te worden gehouden tijdens het wachten.
Om in aanmerking te komen voor compensatie en/of volledige restitutie moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:
- Je vlucht is minder dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum geannuleerd, EN,
- De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor annuleringen tenzij het onder de categorie ‘buitengewone omstandigheden’ valt. In dat geval kan de luchtvaartmaatschappij je claim op compensatie afwijzen (lees verder voor aanvullende informatie).
Wat als de luchtvaartmaatschappij een vluchtvoucher aanbiedt? Moet ik dat accepteren?
Onze aanbeveling is om geen vluchtvouchers te accepteren. Hiervoor zijn meerdere redenen:
- Je opties voor het inwisselen van de voucher zijn beperkt tot de specifieke luchtvaartmaatschappij en hebben vaak een deadline.
- Als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, kun je je geld verliezen, omdat het vaak moeilijk is om geld terug te krijgen van een failliete onderneming.
Twijfel je of je in aanmerking komt voor compensatie?
Controleer binnen een minuut of je in aanmerking komt voor vluchtcompensatie tot 600 euro!
Controleer mijn vluchtHoeveel vluchtcompensatie en/of restitutie kan ik krijgen voor vertraagde of geannuleerde Antwerp Airport vluchten?
Het bedrag van de compensatie waarvoor je in aanmerking komt, is afhankelijk van de afstand van je vlucht en de duur van de vertraging of annulering.
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Hoe vraag ik vluchtcompensatie of restitutie aan voor mijn vertraagde/geannuleerde vlucht?
Voor het indienen van een claim kun je hulp krijgen van Vlucht-Vertraagd.be, een gespecialiseerde organisatie voor vluchtcompensatie.
Neem even de tijd om je claim in te dienen en laat ons team van experts alles voor jou afhandelen! Met meer dan tien jaar ervaring in het afhandelen van luchtvaartgerelateerde problemen, is ons team zeer bedreven in zijn aanpak. Om je recht op compensatie veilig te stellen, zal ons team je claim zorgvuldig beoordelen, juridische documenten opstellen, communiceren met de wettelijke vertegenwoordigers van de luchtvaartmaatschappij en indien nodig juridische stappen zetten. Vertrouw erop dat wij elk aspect van het proces overzien en je ondersteunen bij het veiligstellen van de compensatie die je verdient.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Kan de luchtvaartmaatschappij mijn claim afwijzen?
Ja, de luchtvaartmaatschappij kan je claim afwijzen als de oorzaak van de vertraging of annulering te wijten is aan ‘buitengewone omstandigheden’,zoals een natuurramp, bezorgdheid over de veiligheid of stakingen door luchthaven- of luchtverkeersleiders. In dergelijke gevallen is de luchtvaartmaatschappij niet verplicht om compensatie aan te bieden.
Enkele andere vaak voorkomende voorbeelden van buitengewone omstandigheden zijn:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Hoe lang na mijn vertraagde of geannuleerde vlucht kan ik een claim indienen?
Als je onderbroken vlucht vanaf of naar Antwerp vloog, heb je volgens Belgische regelgeving één jaar de tijd om een claim in te dienen voor compensatie of restitutie.
Het is belangrijk op te merken dat de tijdslimiet voor het indienen van een claim in andere Europese landen kan variëren, afhankelijk van de specifieke omstandigheden van je reis.
Als je niet zeker weet of je claim in aanmerking komt, kun je gebruikmaken van onze kosteloze Claim Calculator!
Hoe lang duurt het voordat ik mijn vluchtcompensatie en/of vluchtrestitutie ontvang?
Hoe lang het duurt voordat je je compensatie of restitutie ontvangt, hangt af van de complexiteit van je zaak en de medewerking van de luchtvaartmaatschappij. Sommige claims kunnen binnen enkele weken worden opgelost, terwijl andere enkele maanden kunnen duren.
Mis de compensatie waar je recht op hebt niet!
Vlucht-Vertraagd.be is er om je te helpen
Controleer mijn vluchtHoe dood ik de tijd op Antwerp Airport wanneer mijn vlucht vertraagd of geannuleerd is?
Als je een vertraagde of geannuleerde vlucht hebt op Antwerp Airport, zijn er verschillende opties om de tijd te doden:
- Profiteer van de loungefaciliteiten van de luchthaven! Je kunt ontspannen in de VIP-lounge; of gebruikmaken van de E-lounge die dienstdoet als vergaderruimte die geschikt is voor zakelijke bijeenkomsten en evenementen.
- Verken de winkels en eetgelegenheden van de luchthaven. Er zijn winkels en bars zowel voor als na de veiligheidscontrole.
- Gebruik de kosteloze wifi om je sociale media bij te houden.
- Ontdek de luchthaven tijdens een rondleiding!
No cure, no pay!
Maximaliseer je kansen op een succesvolle schadeclaim met Vlucht-Vertraagd.be.
Dien je claim nu inOver Antwerp Airport
Antwerp Airport (ANR), ook wel Deurne Airport genoemd, is een regionale luchthaven in het noorden van België. Ze bedient de stad Antwerpen en de omliggende gebieden en biedt dagelijkse vluchten aan naar bestemmingen in heel Europa, naast chartervluchten, privévluchten en trainingsvluchten.
Er zijn momenteel 4 luchtvaartmaatschappijen actief op Antwerp Airport, waaronder TUI fly Belgium, ASL Fly Executive, Luxair en SkyAlps. Deze luchtvaartmaatschappijen vliegen naar in totaal 10 bestemmingen.
Met zijn moderne faciliteiten en gemakkelijk te navigeren terminal, biedt Antwerp Airport zijn passagiers een comfortabele en handige reiservaring. Of je nu een vlucht neemt voor zaken of voor je plezier, Antwerp Airport streeft ernaar je reis zo vlot en stressvrij mogelijk te laten verlopen.
In 2019 verwelkomde Antwerp Airport meer dan 306.000 passagiers en registreerde meer dan 36.000 vliegbewegingen, waardoor ze een populaire keuze is voor wie op zoek is naar een betrouwbare en efficiënte vliegervaring.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!