TUI klachten indienen en vluchtcompensatie ontvangen

Was er een issue met jouw TUI vlucht? In sommige gevallen heb je mogelijk het recht om een TUI klacht in te dienen en compensatie te krijgen!

Claim binnen minuten!

TUI klachten — wat je moet weten

  • Je kunt om diverse redenen een TUI klacht indienen, waaronder vertragingen of annuleringen van vluchten en vermiste bagage.

  • Vlucht overboekt, vertraagd of geannuleerd? Vlucht-Vertraagd.be beheert het gehele klachtenproces van TUI en zorgt ervoor dat jij je vluchtcompensatie ontvangt.

  • Wil je een TUI klacht indienen over een vluchtvertraging, annulering of overboeking? Je kunt tot €600 ontvangen.

  • Bij verlies van je bagage moet je 21 dagen wachten voordat je een TUI klacht indient.

Waarover kan ik TUI klachten indienen?

TUI accepteert klachten over:

  • Vertraagde of geannuleerde vluchten  — je kunt vluchtcompensatie van maximaal €600 per passagier ontvangen.
  • Je ervaring op de luchthaven (bijvoorbeeld verloren, vertraagde of beschadigde bagage)
  • Bedenkingen over een aankoop die je in het vliegtuig deed
  • Je ervaring met de onboarding of de personeelsbezetting
  • Betalingsproblemen
  • Eventuele andere problemen waar je tijdens je TUI-vlucht mee te maken kreeg

Was je vlucht vertraagd of geannuleerd?

Binnen 5 minuten kun je online je TUI klacht indienen!

Start mijn TUI klacht
W Kkd6 S Vp

Wat is de klachtenprocedure van TUI als mijn vlucht vertraging heeft?

Als je vlucht minstens 3 uur vertraagd is, heeft elke passagier recht op compensatie van maximaal €600. Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet de vertraging zijn veroorzaakt door eigen onzorgvuldigheid van de luchtvaartmaatschappij (zoals een personeelsstaking of een defect vliegtuig).

Wat is de klachtenprocedure van TUI als mijn vlucht is geannuleerd?

Als je vlucht op het laatste moment wordt geannuleerd (minder dan 14 dagen voor het geplande vertrek), heb je mogelijk recht op compensatie van maximaal €600 per persoon. Compensatie voor geannuleerde vluchten is alleen mogelijk als de luchtvaartmaatschappij in gebreke was (bijv. personeelsstaking, defect vliegtuig).

Als je een alternatieve vlucht aangeboden kreeg, maar hem afwees omdat hij niet aan je wensen voldeed, kun je een TUI klacht indienen voor een terugbetaling van je ticket.

Wat is de klachtenprocedure van TUI als mijn vlucht overboekt is?

Mocht je niet aan boord van je vliegtuig omdat de luchtvaartmaatschappij de vlucht overboekt had? Dit staat bekend als een instapweigering.

Mogelijk heb je recht op betaling als de luchtvaartmaatschappij nalaat je om te boeken naar een andere vlucht of als de vlucht die ze je uiteindelijk geven meer dan 3 uur later aankomt dan gepland.

Hoe vul je een TUI klachtenformulier in?

Passagiers kunnen de procedure voor het indienen van een klacht over een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht als langdurig, frustrerend en aangrijpend ervaren. Luchtvaartmaatschappijen bedenken vaak redenen om compensatie te weigeren. Bovendien gebruiken ze strategieën zoals het aanbieden van reisvouchers voor een bedrag van minder dan de werkelijke compensatie die ze aan passagiers verschuldigd zijn.

Daarom raden we je aan om je klacht over een vluchtverstoring bij TUI te starten bij Vlucht-Vertraagd.be – onze professionals regelen alles namens jou tot het moment dat je je compensatie op je bankrekening ontvangt. We assisteren al ongeveer 15 jaar vliegtuigpassagiers zoals jij en hebben al compensatie voor meer dan een miljoen reizigers teruggevorderd!

Wat is de klachtenprocedure van TUI voor zoekgeraakte of vertraagde bagage?

Je kunt direct op de website van TUI een klacht indienen over vertraagde of zoekgeraakte bagage.

Wij kunnen je niet helpen met deze procedure omdat we gespecialiseerd zijn in vluchtverstoringen.

Twijfel over TUI-klacht bij vluchtprobleem?

Check gratis met onze Claim Calculator!

Controleer mijn vlucht op compensatie
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Veelgestelde vragen over TUI klachten

Wat is het compensatiebedrag bij het indienen van een TUI klacht voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?

Het compensatiebedrag hangt af van de afstand van je vlucht.

VliegafstandCompensatie
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 kmbedraagt de compensatie €250
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kmkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EUkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU*
bedraagt de vergoeding €600

*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.

vluchtcompensatie

Kan ik voor elke TUI-vlucht een klacht indienen?

Ja! TUI is een Europese luchtvaartmaatschappij, daarom zijn alle vluchten van TUI onderworpen aan Britse en Europese regelgeving.

Waarom zou ik gebruik maken van de services van Vlucht-Vertraagd.be voor mijn TUI klacht?

Vlucht-Vertraagd.be regelt alles voor je! Je hoeft geen contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of een zaak voor te bereiden, want ons team van experts beheert het claimproces namens jou. Dit stelt je in staat om achterover te leunen en te ontspannen terwijl wij al onze middelen inzetten om jouw terugbetaling te krijgen. We zullen niet opgeven tot de luchtvaartmaatschappij je de compensatie heeft betaald die je was beloofd, zelfs als dit betekent dat we naar de rechtbank moet stappen.

Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?

1m passagiers geholpen

9 juridische teams in Europa

98% succes in recht

Leg je TUI klacht in goede handen!

Onze experts nemen alle procedures voor je uit handen!

Start mijn TUI klacht
W Fb Gs2qx