Smartwings vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie tot 600 €!

Was jouw vlucht op het laatste moment vertraagd of werd hij geannuleerd door Smartwings? Het kan niet alleen je reisplannen dwarsbomen, maar het kan ook een grote impact hebben op de kosten en planning van je reis. Wat nou als we je zouden vertellen dat je in het geval van een Smartwings-vertraging of -annulering tot € 600 vluchtcompensatie per passagier kunt ontvangen?

Claim binnen minuten!

Belangrijkste conclusies:

  • Was je Smartwings-vlucht vertraagd met meer dan 3 uur? Claim vluchtcompensatie tot 600 € per passagier!

  • Smartwings-vlucht geannuleerd binnen 14 dagen voor vertrek? Claim vluchtcompensatie en een volledige terugbetaling van je ticket!

  • Met Vlucht-Vertraagd.be vergroot je jouw kansen op vluchtcompensatie voor je verstoorde vlucht! Claim nu in minder dan 5 minuten.

Smartwings vlucht vertraagd - ontvang vluchtcompensatie

Je komt in aanmerking voor reiscompensatie van maximaal € 600 per persoon als je Smartwings-vlucht meer dan 3 uur vertraging opliep en het probleem de schuld van de luchtvaartmaatschappij was.

Claim online bij Vlucht-Vertraagd.be! Laat onze specialisten de hele claimprocedure voor je afhandelen op basis van "no win, no fee". We helpen al meer dan tien jaar passagiers zoals jij.

Smartwings-vlucht vertraagd met meer dan 3 uur?

Claim compensatie tot 600 €!

Claim compensatie
W Kkd6 S Vp

Smartwings vlucht geannuleerd — terugbetaling- en compensatiebeleid

Alles hangt af van wat de aanleiding was voor de annulering van je Smartwings-reis. Je kunt in aanmerking komen voor een Smartwings- terugbetaling, -vluchtcompensatie tot 600 €, of misschien beide, afhankelijk van de situatie!

Wanneer moet ik vluchtcompensatie claimen voor mijn geannuleerde Smartwings-vlucht?

Als een Smartwings-vlucht is geannuleerd en de annulering werd minder dan 14 dagen voor het geplande vertrek van de vlucht gedaan, kom je mogelijk in aanmerking voor vluchtcompensatie.

Let op: om aanspraak te kunnen maken op vluchtcompensatie, moet Smartwings degene zijn die verantwoordelijk was voor de annulering. Het deel van deze pagina genaamd “Buitengewone Omstandigheden" bevat meer details.

Wanneer moet ik terugbetaling aanvragen voor mijn geannuleerde Smartwings vlucht?

Als een Smartwings-vlucht wordt geannuleerd, kun je altijd je geld terugkrijgen zolang je besluit de alternatieve reis van de luchtvaartmaatschappij niet te nemen. Je kunt ook een terugbetaling aanvragen als de luchtvaartmaatschappij niet heeft geprobeerd een andere vlucht voor je te vinden.

Ontvang tot 600 € vluchtcompensatie

Bij ons kan je aanvraag binnen enkele minuten worden afgerond!

Claim nu
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Hoeveel Smartwings compensatie kan ik krijgen voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?

De hoogte van de compensatie wordt bepaald door de afstand van de vlucht:

VliegafstandCompensatie
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 kmbedraagt de compensatie €250
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kmkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EUkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU*
bedraagt de vergoeding €600

*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.

vluchtcompensatie

Ik vloog met Smartwings naar een niet-EU-land. Kan ik nog aanspraak maken op een compensatie?

Dat kun je inderdaad. Alle vluchten van Smartwings zijn onderworpen aan de EU-regels voor vluchtcompensatie aangezien het hoofdkantoor van het bedrijf zich in Praag, Tsjechië bevindt. Je kunt compensatie voor een verstoorde vlucht claimen, zelfs als je bijvoorbeeld met Smartwings reisde van of naar Afrika.

Echter, als je vlucht wordt uitgevoerd door een niet-EU-luchtvaartmaatschappij, zoals weergegeven in de onderstaande tabel, kunnen de voorwaarden afwijken.

Type vluchtVoorbeldCompensatie
Vlucht met een EU maatschappijAmsterdam naar Londen met KLMJA
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit NederlandAmsterdam naar Tokyo met Japan AirlinesJA
Vlucht met een non-EU maatschappij naar NederlandTokyo naar Amsterdam met Japan AirlinesNEE

Buitengewone omstandigheden — kan Smartwings mij een compensatie weigeren?

Wanneer een vertraging of annulering niet te wijten was aan een fout van Smartwings, maar aan een derde partij of aan een oncontroleerbare gebeurtenis, kan er geen compensatie worden verleend. De luchtvaartmaatschappij is onder dergelijke omstandigheden, die wij buitengewone omstandigheden noemen, niet verplicht tot compensatie.

Hier zijn enkele van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden:

  • Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.

  • Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.

    LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.

  • Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.

  • Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.

  • Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.

  • Een zieke of lastige passagier.

  • Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.

Zelfs als er geen sprake van was, kunnen luchtvaartmaatschappijen beweren dat er buitengewone omstandigheden hebben plaatsgevonden. Luchtvaartmaatschappijen passen deze strategie vaak toe om te voorkomen dat ze compensatie moeten betalen.

Ontdek of je recht hebt op vluchtcompensatie — check je vlucht direct met Vlucht-Vertraagd.be

Hoe lang heb ik de tijd om mijn Smartwings compensatie en terugbetaling te claimen?

Volgens de Tsjechische wet heb je 3 jaar de tijd om een compensatieclaim in te dienen. Dus als je Smartwings gebruikt om van of naar Praag te reizen, heb je doorgaans tot 3 jaar de tijd om een claim in te dienen.

Vergroot je kansen op goedkeuring!

Krijg je vluchtcompensatie en terugbetaling met de hulp van Vlucht-Vertraagd.be

Check mijn vlucht
W Fb Gs2qx

Hoe lang duurt het voordat ik mijn Smartwings compensatie / Smartwings terugbetaling ontvang?

Vaak krijgen reizigers die Vlucht-Vertraagd.be gebruiken om een claim voor vluchtcompensatie of terugbetaling in te dienen, binnen enkele weken of maanden hun geld terug.

Deze periode kan echter worden verlengd met nog een paar maanden of misschien zelfs een paar jaar als de luchtvaartmaatschappij niet reageert en/of de claim voor de rechter moet worden gebracht.

Hoe lang het claimproces ook duurt, ons team van Vlucht-Vertraagd.be houdt je op de hoogte van alle essentiële informatie met betrekking tot je zaak en staat klaar om al je vragen te beantwoorden.

Hoe kan ik Smartwings compensatie / Smartwings terugbetaling claimen?

Dien nu je claim in — Vlucht-Vertraagd.be maakt het claimproces eenvoudig .

Je hebt slechts een paar minuten nodig om jouw informatie op onze website in te vullen en al het relevante papierwerk te uploaden. De volgende stap is dat ons juridische team je claim onderzoekt en beoordeelt, juridisch papierwerk voorbereidt, met de luchtvaartmaatschappij communiceert en, indien nodig, namens jou een rechtszaak aanspant. No win, no fee = geen enkel risico voor u.

Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?

1m passagiers geholpen

9 juridische teams in Europa

98% succes in recht

Over Smartwings

Budgetvervoerder Smartwings heeft zijn hoofdkantoor in Praag, Tsjechië. Het is de grootste luchtvaartmaatschappij in Tsjechië. Ze werd eerst met de naam Travel Service opgericht alvorens in 2004 opnieuw gelanceerd te worden als Smartwings. De luchtvaartmaatschappij biedt haar dienstverlening aan vanuit Praag naar meer dan 20 locaties, waaronder EU-landen zoals Kroatië, Griekenland en Spanje.

De piloten van Smartwings zijn goed uitgerust en opgeleid in overeenstemming met de EU-regels en zijn daarom gekwalificeerd om in andere continenten te vliegen, waaronder Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.

Handige links