eDreams-vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim vluchtcompensatie tot 600 € per passagier!

Als je eDreams-vlucht vertraagd of geannuleerd is, kun je een vluchtcompensatieclaim indienen bij Vlucht-Vertraagd.be. Ons team helpt al meer dan tien jaar reizigers over de hele wereld hun geld terug te krijgen!

Claim binnen minuten!

eDreams-vlucht vertraagd of geannuleerd - dit is wat je moet weten

  • Als je eDreams-vlucht meer dan 3 uur te laat aankwam, kom je mogelijk in aanmerking voor vluchtcompensatie tot 600 € per passagier.

  • Je kunt ook eDreams-vluchtcompensatie claimen als je vlucht binnen 14 dagen voor het geplande vertrek werd geannuleerd.

  • Je hebt recht op vluchtcompensatie voor alle vluchten die worden uitgevoerd door Britse en EU-luchtvaartmaatschappijen, en ook voor vluchten die vertrekken vanuit het VK of de EU.

  • Als je eDreams-vlucht vertraagd of geannuleerd is, neem dan contact op met Vlucht-Vertraagd.be zodat wij je kunnen helpen de vluchtcompensatie te krijgen waar je recht op hebt. Onze ervaring van meer dan 10 jaar kan jou in dit  proces helpen.

eDreams-vlucht vertraagd — wanneer kan ik vluchtcompensatie claimen

Volgens de Europese wetgeving (EU261) kunnen passagiers recht hebben op compensatie van luchtvaartmaatschappijen voor vluchtvertragingen van langer dan drie uur. Om in aanmerking te komen voor vluchtcompensatie:

  • Moet je vlucht afkomstig zijn uit het VK of de EU of zijn uitgevoerd door een Britse of EU-luchtvaartmaatschappij (details vind je in de onderstaande tabel), EN,
  • Moet de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk zijn voor de vertraging. Dit betekent dat de vertraging niet te wijten is aan onvoorziene omstandigheden of derden (zie het gedeelte "Buitengewone Omstandigheden" op deze pagina voor meer informatie).
Type vluchtVoorbeldCompensatie
Vlucht met een EU maatschappijAmsterdam naar Londen met KLMJA
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit NederlandAmsterdam naar Tokyo met Japan AirlinesJA
Vlucht met een non-EU maatschappij naar NederlandTokyo naar Amsterdam met Japan AirlinesNEE


Was je eDream-vlucht vertraagd?

Claim tot 600 € per passagier!

Claim nu
W Kkd6 S Vp

eDreams-vlucht geannuleerd — compensatie- en terugbetalingbeleid volgens EU261

Als je eDreams-vlucht werd geannuleerd, heb je misschien recht op volledige terugbetaling van je ticket, vluchtcompensatie of in bepaalde situaties beide. Lees verder voor meer informatie!

Vluchtcompensatie voor mijn geannuleerde eDreams-vlucht

Je kunt een vluchtcompensatieclaim indienen voor je geannuleerde eDreams-vlucht onder de EU261-regelgeving als aan de volgende criteria wordt voldaan:

  • Je vlucht vertrok vanuit het VK of de EU, of werd uitgevoerd door een luchtvaartmaatschappij gevestigd in het VK of de EU.
  • De luchtvaartmaatschappij annuleerde je vlucht binnen 14 dagen voor de geplande vertrekdatum.
  • De luchtvaartmaatschappij was verantwoordelijk voor de annulering.
Tijd van annuleringAlternative vluchtCompensatie
Minder dan 7 dagen voor vertrekVertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aanJA
7-14 dagen voor vertrekVertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aanJA
Minder dan 14 dagen voor vertrekGeen alternatieve vlucht aangebodenJA + TERUGBETALING

Vluchtterugbetaling voor geannuleerde eDreams-vlucht

Als je eDreams-vlucht is geannuleerd en je voldoet aan de volgende criteria, kom je in aanmerking voor een terugbetaling van je vlucht:

  • Je hebt het alternatieve vluchtaanbod van de luchtvaartmaatschappij geweigerd nadat het je werd aangeboden, OF,
  • De luchtvaartmaatschappij heeft je geen alternatieve vlucht aangeboden.

Werd de vlucht die je bij eDreams boekte geannuleerd?

Maak gebruik van Vlucht-Vertraagd.be om geld terug te krijgen en een claim voor vluchtcompensatie in te dienen.

Claim nu
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

eDreams-vlucht geannuleerd — voucher of terugbetaling?

We raden ten zeerste af om vouchers van luchtvaartmaatschappijen te accepteren, omdat deze je kunnen beperken tot het boeken van een andere vlucht bij dezelfde luchtvaartmaatschappij, en ze kunnen ook een tijdsbeperking met zich meebrengen waarbinnen je ze moet gebruiken. Als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, bestaat bovendien het risico dat je moeilijkheden ondervindt bij het inwisselen van een voucher voor het terugkrijgen van je geld.

Vluchtcompensatiebedrag voor vertraagde of geannuleerde eDreams-vluchten

Het compensatiebedrag per passagier wordt bepaald door de afstand van de vlucht.

VliegafstandCompensatie
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 kmbedraagt de compensatie €250
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kmkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EUkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU*
bedraagt de vergoeding €600

*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.

vluchtcompensatie

Buitengewone omstandigheden — kan de luchtvaartmaatschappij mij vluchtcompensatie weigeren?

Helaas kunnen luchtvaartmaatschappijen weigeren om compensatie te bieden, zelfs in het geval van plotselinge vluchtannuleringen of vertragingen van meer dan 3 uur. Dergelijke situaties kunnen het gevolg zijn van acties van derden of van onvoorziene gebeurtenissen waarover de luchtvaartmaatschappij geen controle heeft, en worden "buitengewone omstandigheden" genoemd.

Hieronder staan enkele veelvoorkomende voorbeelden van buitengewone omstandigheden:

  • Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.

  • Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.

    LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.

  • Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.

  • Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.

  • Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.

  • Een zieke of lastige passagier.

  • Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.

Airlines misbruiken soms 'buitengewone omstandigheden'!

Claim bij ons en krijg de compensatie die je verdient!

Claim nu
W Fb Gs2qx

eDreams-vlucht vertraagd of geannuleerd — hoe dien je een claim in?

Een claim indienen voor je vlucht op Vlucht-Vertraagd.be is een probleemloze procedure. Je hoeft alleen de benodigde gegevens aan te leveren, wij doen de rest.

Nadat je je claim hebt ingediend, wijzen we een specialist aan je zaak toe die jouw claim beoordeelt, alle vereiste juridische documenten voorbereidt, namens jou onderhandelt met de luchtvaartmaatschappij en, indien nodig, jou in de rechtbank vertegenwoordigt. We houden je op de hoogte in elke fase van het proces.

Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?

1m passagiers geholpen

9 juridische teams in Europa

98% succes in recht

Over eDreams

eDreams is een online reisbureau en boekingsplatform dat betaalbare vliegtickets aanbiedt naar bestemmingen over de hele wereld. Het platform werkt ook samen met hotelboekingssites en autoverhuurbedrijven, waardoor klanten de mogelijkheid hebben om hun hele reis op één plek te plannen.

eDreams, opgericht in Barcelona, Spanje in 1999, biedt een breed scala aan vluchtopties van verschillende luchtvaartmaatschappijen, waaronder grote luchtvaartmaatschappijen zoals British Airways en Emirates, evenals goedkope luchtvaartmaatschappijen zoals easyJet en Ryanair. Op de website kunnen klanten eenvoudig vluchten zoeken en boeken, maar ook andere reisdiensten zoals hotelovernachtingen en autoverhuur aan hun reisschema toevoegen.

Handige links