Coronavirus: Geld terug bij een annulering van Air Mauritius

Was jouw Air Mauritius vlucht geannuleerd wegens het coronavirus? Dan heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticketkosten. Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten. Momenteel bieden veel luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties alleen vouchers aan, waar in de toekomst een nieuw ticket mee kan worden geboekt. Dit voucherbeleid is echter niet in lijn met de Europese wetgeving. Naast het feit dat veel luchtvaartmaatschappijen zich momenteel niet aan deze wetgeving houden, geven vouchers vaak geen enkele garantie. In het geval dat de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, ben je als passagier je geld kwijt.

Claim binnen 5 minuten!

Claim direct jouw geld terug

Benieuwd of jij in aanmerking komt voor een vergoeding voor je geannuleerde vlucht? Check vrijblijvend jouw vlucht in onze claimcalculator en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. Als blijkt dat de Air Mauritius de ticketkosten moet terugbetalen, kun je jouw claim indienen bij het team van Vlucht-Vertraagd.be. Wij zetten ons in voor jouw passagiersrechten en zorgen ervoor dat je de vergoeding krijgt waar je recht op hebt!

Waar heb ik recht op bij een annulering wegens het coronavirus?

Wanneer je vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus heb je geen recht op een compensatie, maar wél op een volledige terugbetaling van je ticket. Het coronavirus wordt gezien als een buitengewone omstandigheid, waardoor de luchtvaartmaatschappij niet verplicht is op passagiers te compenseren voor de geannuleerde vlucht.

Let op, een aanvullende compensatie is iets anders dan het recht op terugbetaling van je ticket! Ook ten tijde van het coronavirus zijn luchtvaartmaatschappijen wettelijk verplicht het volledige bedrag binnen 7 dagen na de geannuleerde vlucht terug te storten.

↑ Terug naar boven

Vlucht met Air Mauritius geannuleerd?

Je kunt je ticketkosten terugvragen, een vergoeding eisen of beide!

Claim nu
W Kkd6 S Vp

Air Mauritius heeft een voucher aangeboden, kan ik alsnog mijn geld terug claimen?

Ja! Ook als de luchtvaartmaatschappij je reeds een voucher heeft aangeboden, kun je een claim indienen om over te gaan op een volledige terugbetaling van je ticketkosten.

↑ Terug naar boven

Tot wanneer kan ik mijn geld terug claimen?

In Nederland kun je je tot 2 jaar na datum van de vlucht beroepen op de Europese Verordening. Wij raden je dus aan om jouw vlucht zo snel mogelijk te checken en jouw claim binnen dit termijn in te dienen. Wellicht heb je in de afgelopen 2 jaar wel vaker met een vertraging of annulering te maken gekregen? Zoek jouw vluchtgegevens snel op, je bent misschien wel rijker dan je denkt!

↑ Terug naar boven

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Air Mauritius is verplicht de claim binnen 7 dagen na het indienen uit te betalen. Houd er echter rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je jouw terugbetaling ontvangt. Aangezien de meeste claims niet onmiddellijk worden uitbetaald en luchtvaartmaatschappijen het proces doorgaans proberen tegen te werken, kan het maanden duren om de gehele procedure te doorlopen. Als Air Mauritius vastbesloten is de zaak voor de rechtbank te verdedigen, kan het tot een jaar duren voordat de procedure is afgerond. Zelfs wanneer jouw claim wordt afgehandeld door een claimorganisatie, kan het helaas zijn dat het proces langer duurt dan verwacht.

Als je jouw claim bij ons indient doen wij onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In enkele gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.

↑ Terug naar boven

Waarom kiezen voor een claimorganisatie?

Als je onze hulp nog niet hebt ingeschakeld sta je uiteraard in je recht om de claim zelf in te dienen bij Air Mauritius. In de praktijk blijkt het claimen van een vergoeding nog niet zo eenvoudig, omdat de kans groot is dat de airline de claim gelijk afwijst of simpelweg niet reageert. Ook komt het vaak voor dat ze je een voucher aanbieden in plaats van het bedrag waar je wettelijk recht op hebt.

Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons ervaren team van claim specialisten is welbekend met de werkwijze van de luchtvaartmaatschappij en helpt dagelijks passagiers bij het claimen van een vergoeding.

↑ Terug naar boven

Een afgewezen claim herindienen

Heb je zelf een claim voor een terugbetaling ingediend bij Air Mauritius en is deze vervolgens afgewezen? Dan is het mogelijk om de claim alsnog bij ons in te dienen. Ook als je er niet zeker van bent of de afwijzing van de luchtvaartmaatschappij terecht is, kun je onze hulp inschakelen. Wij kunnen de claim eventueel opnieuw indienen bij de airline of in sommige gevallen zelfs de eerste stap(pen) van het claimen overslaan.

↑ Terug naar boven

Vlucht met Air Mauritius vertraagd of geannuleerd?

Krijg tot €600 vergoeding per passagier!

Claim nu
W Fb Gs2qx

Over Air Mauritius

Air Mauritius is de nationale luchtvaartmaatschappij van het land Mauritius en de vierde grootste luchtvaartmaatschappij in sub-Sahara Afrika. De primaire hub ligt op Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport (MRU), net buiten de hoofdstad Port Louis. De luchtvaartmaatschappij biedt non-stop vluchten naar Australië, China, Frankrijk, Hong Kong, India, Kenia, Madagaskar, Maleisië, Réunion, Singapore, Zuid-Afrika en het Verenigd Koninkrijk. De luchtvaartmaatschappij heeft ook een codeshare overeenkomst met Air France, Emirates, Malaysia Airlines, South African Airways en Virgin Australia Airlines.

De service van Vlucht-Vertraagd.be

Sinds 2010 zetten wij ons als een van de eerste diensten in onze soort in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa. Via onze website, beschikbaar in negen verschillende talen, helpen wij gedupeerde passagiers bij het claimen van de vergoeding waar zij wettelijk recht op hebben in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij al honderdduizenden passagiers geholpen bij het claimen van compensatie of een terugbetaling van ticketkosten.

Of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent, een vertraging of annulering is altijd vervelend. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen, of proberen onder de wetgeving uit te komen. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst zullen wij de argumenten en verstrekte informatie verifiëren en indien nodig juridische procedures starten. We innen alleen een succesfee als de luchtvaartmaatschappij de terugbetaling of de compensatie ook daadwerkelijk betaalt. Ga naar de prijslijst voor meer informatie. Ons team van claim specialisten zet zich graag in voor jouw passagiersrechten!

↑ Terug naar boven

Maak vrijblijvend gebruik van onze claimcalculator

Vul je vluchtgegevens in en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. In slechts 3 minuten dien je jouw claim op basis van 'no cure, no pay' in. Indien nodig brengen wij de luchtvaartmaatschappij voor de rechter.



Wat onze klanten over ons zeggen:Trustpilot